"Wernisaż" - Oskar Salwa

Wydawnictwo: Wydawnictwo Lira
Data wydania: 5 lipca 2017
Liczba stron: 304


Marta i Filip, to jedna z warszawskich par. Oboje kochają sztukę, lecz każdy na swój sposób. Ona szuka stabilności, wie czego chce od życia, on jest wiecznie niezadowolonym artystą. Bohaterka pracuje w galerii Arte Nuevo, ponieważ wie, że aby coś osiągnąć i utrzymać się, musi posiadać pracę. Filip natomiast w każdej potrzebie prosi o pomoc swoich zamożnych rodziców. Odmienne charaktery przyczyniają się do tego, że para zaczyna oddalać się od siebie, a do ich życia wkracza tajemniczy Paco.


Każdy z bohaterów został wykreowany w odmienny sposób. Wybierając się w podróż do Warszawy poznajemy ludzi, którzy mają specyficzne charaktery. Marta, to kobieta, która potrafi zachować się w towarzystwie, ma wyrzuty sumienia za zachowanie swojego chłopaka oraz potrafi docenić to, co osiągnęła w życiu. Filip, to zupełne przeciwieństwo swojej dziewczyny. Facet ten potrafi zirytować człowieka na każdym kroku. To wiecznie niezadowolony Narcyz, który nie liczy się z uczuciami innych osób. Ciężko było mi zrozumieć, co Marta w nim widzi i dlaczego brnie w ten związek. Przyznam, że w niektórych sytuacjach było mi szkoda tej bohaterki.

Artyści, to specyficzna grupa ludzi, którzy mają swoje idee i często zauważają to, czego przeciętny człowiek nie dostrzega. Warszawskie grono również kierowało się według swoich zasad, a niektórzy chodzili nawet z głową w chmurach. 


Książka niezbyt trafiła w moje gusta. Może to dlatego, że nie jestem znawcą sztuki, ani nie czuję do niej jakiegoś szczególnego zapędu? Pod koniec lektury, gdzie wydawałoby się, że dobrze znam bohaterów, oni w niektórych momentach byli mi obcy. Irytowało mnie również to, jak powieść została napisana. Krótkie, ogólnikowe zdania, czasami jakby wyrwane z kontekstu - nie, jakoś to do mnie nie przemawiało.

Niestety zawiodłam się na tej pozycji. Przez całą lekturę brakowała mi w niej "tego czegoś". Najwidoczniej Ci towarzysze z Warszawy, to nie moi nowi znajomi.

źródło

Moja ocena: 6/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Lira.


Copyright © Zaczytana Ania , Blogger