"Moje spektakularne soki i koktajle" - Karolina Szostak

Wydawnictwo: Edipresse
Data wydania: 19 września 2018 roku
Liczba stron: 223


Chętnie eksperymentuję w kuchni i z wielką przyjemnością sięgam po książki zawierające różne przepisy. Tym razem w moje ręce trafiła pozycja, dzięki której poznałam pomysły na ciekawe soki i koktajle. Dotychczas składnikiem przewodnim w moich koktajlach był szpinak i jabłko, jednak wszystko zmieniło się dzięki Pani Karolinie Szostak.

Podoba mi się podział napoi ze względu na porę roku.Bomby witaminowe zawierają sezonowe składniki, dzięki czemu nie ma problemu ze znalezieniem aktualnie danego owocu. W lecie królują owoce, które w każdej chwili możemy zerwać w ogródku bądź kupić u Pani na straganie. W zimę mamy najmniejszy dostęp do warzyw prosto z pola, ale nic nie stoi nam na przeszkodzie, abyśmy zainwestowali w dostępne, a co najważniejsze, tanie składniki.


Pod każdym przepisem znajduje się informacja na co wpływa dany składnik, a także jaki jest jego skład wartości odżywczych. Niekiedy nie zdajemy sobie sprawy, jakie inne właściwości posiada wybrany dar natury, a dzięki tym małym wstawkom, nasza wiedza zostaje poszerzona.


Od kilkunastu dni testuję koktajle zawarte w książce. Na chwilę obecną najbardziej przypadło mi do gustu połączenie czerwonej kapusty, granatu i pomarańczy, rukoli z grejpfrutem oraz sałaty z gruszką. Jeżeli tak jak ja, rzadko kiedy sięgacie po owoce czy warzywa, to uważam, że pomysły Pani Karoliny będą świetną alternatywą, aby dostarczyć organizmowi witamin. Jak już wspominałam na ich przygotowanie nie musicie wydawać milionów, a czas wykonania zajmuje do kilku minut.


Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Edipresse.

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger