"Uwięziona" - B.A. Paris

 Wydawnictwo: Albatros

Data premiery: 25 stycznia 2023 roku

Liczba stron: 352


Pamiętam, jak kilka lat temu sięgnęłam po debiut B.A. Paris, czyli "Za zamkniętymi drzwiami". Zarwałam noc po to, aby z wypiekami na twarzy poznać zakończenie tej pogmatwanej historii. Od tego czasu nie jestem w stanie przejść obojętnie obok książek Paris i chętnie przenoszę się do krainy, którą kreuje dla swoich czytelników. 


Wyobraźcie sobie sytuację, że pewnego dnia Wasz świat może odwrócić się o 180 stopni! Z osoby, która spała pod gołym niebem, trafiacie do ekskluzywnego otoczenia, gdzie za wypełnienie pewnego układu otrzymacie wynagrodzenie, które przyczyni się do spełnienia marzenia. Amelie spontanicznie podjęła decyzję, której konsekwencje musi teraz ponieść. Nigdy nie sądziła, że pewna podróż przyczyni się do tego, że swoje dni spędzi zamknięta w pokoju bez okien....


Sięgając po książki B.A. Paris można dopatrzeć się pewnego schematu. Tutaj również ponownie pojawia się wątek toksycznego małżeństwa i sekretów, które są ukryte przed ludźmi. Bohaterowie zostali wykreowani tak, że poznajemy różne podejście do życia i priorytety, którymi kierują się. Dodatkowym atutem książki jest kwestia tego, że akcję poznajemy dwupłaszczyznowo, dzięki czemu czytelnik może jednocześnie starać się połączyć pewne wątki. 


Osobiście nie mogłam oderwać się od tej historii. Ciekawiło mnie, jak potoczą się losy Amelie i Neda, a także kto stoi za tajemniczymi wątkami. Pod koniec książki nie widziałam do końca co o niej sądzić - z jednej strony zszokowało mnie to, czego dowiedziałam się, a z drugiej nadal będę porównywać wszystkie książki Autorki z Jej pierwszą powieścią. 


Moja ocena: 8/10


 Materiał reklamowy we współpracy z Wydawnictwem Albatros.

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger