"DIY. Zrób to sama" - Maria Szymańska

Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 19 września 2018 roku
Liczba stron: 224



Od około siedmiu lat hobbystycznie zajmuję się rękodziełem. Miłość do tej dziedziny narodziła się we mnie niespodziewanie i zapoczątkowała świetną zabawę. Nie ukrywam, że marzy mi się własna pracownia artystyczna, więc bardzo chętnie sięgam po książki, które opisują rękodzielnicze tematy.

Książka „DIY. Zrób to sama” została podzielona na pięć kategorii, w których znajdziemy domowe sposoby między innymi na kosmetyki, prezenty czy ubrania.

Każdy patent przedstawiony w poradniku był dla mnie iskierką i motywacją do podjęcia się nowego zadania. Zastanawiałam się „Ania, może warto spróbować? Może to po części przyczyni się do spełnienia Twojego marzenia?”. Mimo, iż kilka pomysłów było mi znanych (ba!, zdradzę Wam, że od bransoletek z muliny zaczęła się moja przygoda z rękodziełem!), to chętnie poznawałam wskazówki do stworzenia czegoś nowego i nadzwyczajnego.


Od zawsze uważałam, że prezenty ręcznie robione są świetnym rozwiązaniem. Cieszy mnie, kiedy obdarowywana osoba zdaje sobie sprawę z tego, ile pracy i serca włożyłam w stworzenie danej rzeczy. W dzisiejszych czasach mamy nieograniczony dostęp do wszelkiego rodzaju drobiazgów, czy innych rzeczy na prezent. Można o dowolnej godzinie dokonać zamówienia i czekać około dwóch dni na dostarczenie paczki. Można jednak złożyć zamówienie u osoby, która w swoją pracę wkłada serce i pragnie, aby dzięki jej talentowi, na twarzy kogoś pojawił się uśmiech. 

Aktualnie zbliża się czas świąt i zapewne już niektórzy z Was zastanawiają się, czym w tym roku obdarować najbliższych. Nie chcecie powielać prezentów, kupować zbędnych rzeczy, a pragniecie, aby prezent był wyjątkowy? Koniecznie sięgnijcie po książkę "DIY. Zrób to sama", ponieważ znajdziecie w niej świetne pomysły na prezent dla każdego członka rodziny. Wystarczy niewielki nakład finansowy, a będziecie w stanie osiągnąć wyjątkowe efekty. Jeżeli myślicie, że nie macie umiejętności artystycznych, a ręczne robótki nie są dla Was, to możliwe, że jesteście w błędzie. Wystarczy tylko kilka prób, aby odkryć w sobie ukryte zdolności. Pamiętajcie, że wszystko nie musi być zrobione dokładnie przy linijce i idealne jakby wyszło z maszyny produkcyjnej. Niedociągnięcia są czymś normalnym, a jednocześnie podkreślają urok prac.


Serdecznie polecam tę książkę osobom, które pragną samodzielnie wykonać prezenty, bądź ozdoby do domu. Porady najczęściej zawierają "składniki", które posiadacie w domu i macie do nich nieograniczony dostęp. Jeżeli w Waszym otoczeniu jest osoba, która uwielbia sama robić "coś z niczego", to pomyślcie o tym, czy ta pozycja nie byłaby dla niej świetnym rozwiązaniem. Na koniec zrobię sobie jeszcze jedną małą reklamę i zapraszam Was na profil na Facebooku "Ancik Rękodzieło", na którym zobaczycie moje prace. 

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Egmont Polska.
Copyright © Zaczytana Ania , Blogger