"Opiekunka" - Sheryl Browne

Wydawnictwo: W.A.B.
Data wydania: 5 czerwca 2019 roku
Liczba stron: 368


Melissa i Mark, to małżeństwo z dwójką uroczych córeczek. W momencie, kiedy ich sąsiadce doszczętnie spłonął dom, Państwo Cainowie zaoferowali Jade pomoc i nocleg. Z czasem okazało się, że dziewczyna złapała świetny kontakt z dziewczynkami, a także stała się niezastąpioną pomocą w domu. Niespostrzeżenie opiekunka zamieszkuje u sąsiadów na stałe i powoli manipuluje życiem swoich przełożonych. Nikt nie wie, jakie tak naprawdę ma ambicje i do czego dąży swoim zachowaniem.

Akcja książki została przedstawiona z takiego punktu, że od samego początku wiemy, iż osobą podejrzaną o całe zło jest Jade. Widzimy jak postępuje oraz co takiego robi, aby zaszkodzić innym. Nie liczy się z tym, że inni mają uczucia i niszczy komuś życie. Ona wybrała sobie swój własny tok myślenia i robi wszystko, aby osiągnąć zamierzony cel. Zastosowanie takiego zabiegu, wzbudzało we mnie ogromną irytację. Mimo, iż nie było tutaj wielkiego obrotu akcji i nagłej zmiany osoby podejrzanej, to zachowanie Jade wyprowadzało mnie z równowagi. Denerwowałam się na nią, kiedy dokonywała niesprawiedliwych zagrań i jednocześnie byłam zła na Marka, że nie dostrzega jej poczynań. Świetne rozwiązanie ze strony Autorki.


Na przykładzie głównych bohaterów świetnie została przedstawiona kwestia zaufania obcym ludziom. Nigdy nie powinniśmy bezgranicznie otwierać się przed kimś, kogo nie znamy. Niekiedy potrzeba bardzo dużo czasu, aby dowiedzieć się jaki charakter ma dana osoba i jakie kierują nią intencje. Państwo Cainowie podjęli ogromne ryzyko, a jednocześnie przyczynili się do naruszenia bezpieczeństwa swoich córeczek. Jade idealnie lawirowała swoim zachowaniem i od razu zdobyła bezgraniczne zaufanie swoich wybawców, a także wkroczyła do świata ich córeczek. Nikt nie wiedział, jakie ma tak naprawdę plany...

"Opiekunka" to thriller, który nie zaskoczył mnie czymś nadzwyczajnym. W związku z tym, że od początku wiedzieliśmy jak zagrywa Jade, historia nie zawirowała. Mimo to, fajnie została stworzona akcja, że zostałam w nią wciągnięta i chciałam dowiedzieć się, czy Cainowie otworzą w odpowiednim czasie oczy i przejrzą zachowanie Jade. 

Moja ocena: 7/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu W.A.B.
Copyright © Zaczytana Ania , Blogger