"Tatry. Przewodnik dla dużych i małych"

 Wydawnictwo: Literackie

Data wydania: 19 maja 2021 roku

Liczba stron: 88


W momencie, kiedy zobaczyłam zapowiedź "Tatry. Przewodnik dla dużych i małych" wiedziałam, że muszę zapoznać się z tą książką. Od początku stawiałam jej wysokie wymagania i jestem zadowolona, ponieważ spełniła je ona. 


Zacznę od tego, że uwielbiam góry. Kocham nie tylko Tatry, ale również Karkonosze czy małe Góry Świętokrzyskie. Tak jednak składa się, że najczęściej bywałam w Tatrach i to one zajmują czołowe miejsce pod względem popularności. Chciałabym, aby Bobiś również pokochał te piesze wędrówki i chętnie wybieram się z nami na południe. Czy tam będzie? Zobaczymy, co wybierze. :) 


Wracając do książki - już sama okładka przyciąga wzrok. Jest ona twarda i ma nietypowe wymiary, a dodatkowo ozdobiona została cudownymi ilustracjami. Środek niesie wiele ciekawych informacji. Zostały one dostosowane do młodszego czytelnika i wszystko jest wyjaśnione na odpowiednim poziomie. 

Dzięki temu przewodnikowi dowiemy się, jak należy zachować się na szlaku, jak wezwać pomoc, zachować się podczas danej pogody, ale również czym jest karabinek, halny czy parzenica. Treść nie została napisana jednym ciągiem, a są tutaj chmurki z opisami czy małe wstawki obok obrazków. Aby pobudzić wyobraźnię na każdej stronie znajdują się ilustracja obrazujące to, o czym aktualnie dowiadujemy się z tekstu. 


Uważam, że takie wydania książek są świetne i zdobywają uznanie wśród młodszego pokolenia. Połączenie zabawy z nauką. Polecam!


Moja ocena: 9/10


Za egzemplarz dziękuję bardzo

Wydawnictwu Literackiemu. 

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger