"Małe kobietki gotują. Przepisy na cały rok od Meg, Jo, Beth i Amy" - Wini Moranville

Wydawnictwo: Znak Literanova

Data wydania: 24 marca 2021 roku

Liczba stron: 160


Jestem fanką Małych Kobietek! Nie sądziłam, że tak bardzo pokocham Meg, Jo, Beth i Amy. Świat, który stworzyła Louisa May Alcott zachwycił mnie swoim pięknem i delikatnością. Oczywiście nie mogłam przejść obojętnie wobec książki kucharskiej, która zawiera receptury z czasów tych małych dam. 


Przepiśnik podzielony został na cztery rozdziały, z których czerpiemy pomysły na śniadania, obiady i kolacje, czy słodkie przekąski lub napoje. Przy każdym przepisie znajduje się zdjęcie wykonanej potrawy, sposób jej wykonania, a składniki podane są najczęściej na 4 osoby. Atutem jest także fakt, że przy każdej potrawie jest cytat z powieści czy nawiązanie do akcji bądź wyjaśnienie pewnych wątków z fabuły. 


Warto również zauważyć, że okładka swoją subtelnością przyciąga wzrok. Prostotą idealnie oddaje charakter powieści. Skoro jedzenie to uczta dla zmysłów, to tutaj zaczynamy czuć apetyt patrząc nawet na zdjęcia smakołyków. 


Bardzo chętnie sięgam po książki kulinarne. W tym przypadku wielki plus za tradycjonalizm. Nie ma tutaj wyszukanych przypraw czy składników, które są ciężko dostępne. Czas zatrzymał się w XIX wieku, a my mamy możliwość skosztowania tego, czym delektowali się nasi przodkowie. Cenię sobie właśnie takie potrawy, które nie są wymysłem nowoczesności. 


Moja ocena: 9/10


Za egzemplarz dziękuję bardzo

Wydawnictwu Znak. 

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger