"Sex, disco i kasety video. Polska lat 90." - Wojciech Przylipiak

 Wydawnictwo: Muza

Data premiery: 19 maja 2021 roku

Liczba stron: 336

Wspomnienia z dzieciństwa są cenne. Nikt nie jest w stanie nam ich odebrać, a magia tych chwil jest często miodem na nasze serce. Cieszę się, że miałam przyjemność sięgnąć po "Sex, disco i kasety video" i dzięki lekturze mogłam przenieść się do minionych lat. 


Życie bez McDonald's na każdym zakręcie, posiadanie telefonu komórkowego to luksus, a kolekcja obrazków z gum Turbo to obowiązek - niemożliwe? A jednak! Wojciech Przylipiak zabiera czytelnika  w podróż do przeszłości i ukazuje, jak kiedyś wyglądało życie. Na tapetę bierze także początki programów telewizyjnych, etapy zdobywania popularności przez Jurka Owsiaka, czy tradycyjne wypożyczanie kaset. 


Mimo, iż książka opisuje czasy, kiedy dla mnie w zasadzie liczyły się lalki i to, czy zdążę obejrzeć dobranockę, pamiętam wiele aspektów wspomnianych przez Autora. Może i nie fascynowało mnie wtedy wszystko popularne w tych czasach, ale w wieku nastu lat miałam jeszcze do czynienia z niektórymi przedmiotami czy stylem postępowania. Jestem wdzięczna za to, że moje dzieciństwo minęło na zabawach na dworze, a nie na obawie, że zaraz będę musiała wyłączyć grę na komputerze.

Uważam, że ta książka będzie świetnym pomysłem na prezent dla kogoś, kto właśnie swoją młodość zawdzięcza latom dziewięćdziesiątym. Będzie to piękny powrót do przeszłości, a nawet przypomnienie kilku aspektów, o których zapomniało się. Myślę, że młodszy czytelnik również będzie spełniony. Dzięki tej wyprawie pozna różnice, które wykreowały się na przestrzeni lat i doceni to, jak pięknie było wtedy, kiedy czas spędzano z ludźmi, a nie z ekranami. 


Moja ocena: 8/10 

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger