"Dewocje" - Anna Ciarkowska

 Wydawnictwo: WAB

Data premiery: 19 maja 2021 roku

Liczba stron: 186

Jestem w ogromnym szoku, ile prawdy zostało ukrytej na kartkach tej historii. Anna Ciarkowska podjęła się stworzenia fabuły, która ukazuje oblicze wsi, gdzie liczy się zdanie innych osób, a na pierwszym miejscu zawsze jest Kościół. 


Momentami miałam wrażenie, że znam historię z autopsji. Pamiętam, że jako dziecko starsze pokolenie z mojego otoczenia zachowywało się podobnie, jak bohaterowie "Dewocji". Jak można podważyć zdanie księdza? Przecież nauka katechetki jest najważniejsza i to jak ostrzega dziewczynki przed złem.  

Sięgając po tę książkę otrzymacie spowiedź. Spowiedź o tym, jak nauka kościoła odeszła od tego, co powinno być najważniejsze i głęboko w sercu, a zeszło na boczny plan. Zostało tutaj w okrutny, ale zarazem prawdziwy sposób zilustrowane to, jak młodzi ludzie wybierają inne ścieżki życiowe i dlaczego nie chcą mieć do czynienia z religią. 


Serdecznie polecam Wam tę książkę. Historia wstrząsnęła mną bardzo mocno. Musicie sami przekonać się, ile prawdy Autorka zebrała dla nas w swoim dziele. 


Moja ocena: 9/10

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger