"Tego ci nie powiedziałam" - Kelly Rimmer

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 23 marca 2020 roku
Liczba stron: 448


Współczesność - Wiekowa Hanna trafia do szpitala i na łożu śmierci ma prośbę do swojej wnuczki. Pragnie, aby Alice wybrała się w podróż do Polski i odkryła przed rodziną jej przeszłość. Okazuje się, że podróż niesie za sobą wiele tajemnic i na jaw wychodzą sprawy, o których nikt nie miał pojęcia...

Czasy wojenne - spokojne życie Aliny zostaje zburzone w momencie, kiedy w Polsce wybucha wojna. Dziewczyna musi pożegnać się z braćmi, a także stawić czoło nowym trudom wraz ze swoimi rodzicami. Dodatkowo przez wojnę traci kontakt ze swoim ukochanym Tomaszem i nie wie, czy jeszcze kiedyś będzie mogła go zobaczyć...

Autorka w swojej historii pięknie, a zarazem okrutnie przedstawia oblicze miłości i walki o lepsze jutro. Obrazuje ile nasi przodkowie musieli przejść w swoim życiu, abyśmy my mogli cieszyć się spokojnym życiem. Jesteśmy świadkami siły uczucia, które rodziło się w czasach okupacji, a także rozterek z nim związanych. 


Śledząc relację Alice i Hanny robiło mi się przyjemnie na sercu. Obudziły się we mnie wspomnienia o mojej własnej babci, z którą łączyła mnie silna więź. Idealnie rozumiałam zachowanie Alice i to, że była w stanie zrobić dla Hanny wszystko. Niekiedy niestety nie doceniamy relacji jakie łączą nas z najbliższymi i bywa tak, że najbardziej zdajemy sobie z nich sprawę dopiero po latach. 

Uwielbiam książki, w których akcja jednocześnie dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych. W przypadku tej powieści wielkim atutem było również to, że akcja w dużej mierze działa się w czasach wojny, co również bardzo lubię. Przyznam szczerze, że sięgając po książkę zastanawiałam się, jak Autorka wykreuje historię, która rozgrywała się na innym kontynencie, niż Ona żyje. Podziwiam Kelly Rimmer za to, że aby napisać tę historię wybrała się w podroż do Polski i odkrywała nasze zakątki, aby jak najlepiej oddać klimat opowieści. Jednocześnie otrzymujemy tutaj powiązanie fikcji literackiej z prawdziwymi wydarzeniami z rodziny Rimmer. 

Serdecznie polecam Wam "Tego ci nie powiedziałam". Jest to przepiękna historia o sile uczucia, cierpieniu, a także mocy miłości. Akcja wykreowana jednocześnie w dwóch płaszczyznach czasowych, pozwala na oddanie się refleksji i porównaniu, jak zmieniły się czasy i sytuacja na świecie. Uważam, że ta książka to idealna pozycja dla osób w każdym wieku. Kelly Rimmer uświadamia, że należy doceniać to, co mamy w swoim życiu. 

Moja ocena: 10/10


Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Znak. 

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger