"Sztuka sięgania gwiazd" - Chiara Parenti

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 15 kwietnia 2020 roku
Liczba stron: 400


W jednej chwili codzienność Sole ulega załamaniu. W ataku terrorystycznym ginie jej najlepsza przyjaciółka, która była dla dziewczyny ogromnym wsparciem i prowadziła ją przez życie. Nastolatka otrzymuje list i prezent, który wybrała dla niej Stella. Ten kawałek papieru, jak i śmierć, radykalnie zmieniają życie Sole i dziewczyna postanawia czerpać stuprocentową radość z codzienności.

Poczułam bliską więź z Sole. Dostrzegłam w niej osobę o podobnym charakterze do mojego. Strach przed wykonaniem czegoś nowego, to coś, co towarzyszy również mi. Podczas czytania książki, jesteśmy świadkami podejmowania przez bohaterkę nowych wyzwań i tego, jak wpłyną one na jej dalsze życie.


Sole w świetny sposób uzmysławia czytelnikowi, że nie należy odkładać niczego na później, ani nie warto ograniczać się. Życie każdego z nas jest ulotne i nigdy nie wiemy, co może spotkać nas następnego dnia. Dziewczyna uczy nas, że nie ma na świecie rzeczy niemożliwych - wystarczy tylko nasza odwaga i determinacja. 

Serdecznie polecam Wam tę ksiązkę. Jest to piękna lekcja życia. Dzięki tej historii możemy docenić to, co otrzymaliśmy już od losu. Uważam, że opowieść ta, jest również świetną motywacją dla każdego, kto musi zmierzyć się ze stratą. "Sztuka sięgania gwiazd" uczy, daje nadzieję na lepsze jutro, a także pobudza do działania. Polecam!

Moja ocena: 9,5/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Znak. 

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger