LBA

Już jakiś czas temu Kochana Natalia nominowała mnie do zabawy zwanej LBA. Dziękuję bardzo! Jesteście ciekawi jakich odpowiedzi udzieliłam na zadane pytania? Zapraszam niżej.


1. Z jakim bohaterem książki chciałabyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?
Myślę, że mogłaby to być Kate z Promyczka. Ta dziewczyna zarażała optymizmem i miała cudowne podejście do życia. Nie przeraziła się tym, że jej dni są policzone, tylko czerpała radość z każdej chwili. Z chęcią pochłonęłabym od niej troszkę optymizmu i zaczęła lepiej doceniać życie, tak jak ona.

2. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie książek?
 Aktualnie? Bardzo dużo! Ale to dlatego, że na chwilę obecną mam taką pracę, iż mogę sobie pozwolić na zatopienie nosa w lekturze. Czytam również jakąś godzinkę po powrocie do domu oraz przed snem, Myślę, że aktualnie dziennie poświęcam około 3-5 godzin na lekturę. Sporo. W weekendy za to nie czytam prawie wcale, ponieważ spędzam czas z rodziną.

3. Na co zwracasz uwagę wybierając książkę?
Mówi się, że nie powinno się oceniać książki po okładce. Przyznam, że czasami zdarza mi się sięgnąć po książkę z racji tego, iż ma cudowną okładkę. Częściej jednak sprawdzam czy książka należy do kategorii, którą uwielbiam. To jest właśnie główny czynnik, poprzez który wybieram powieści- o czym jest.

4.  Jaka jest twoja Ulubiona książka?
Nie mam chyba ulubionej książki. W moim sercu zapisały się takie powieści, jak: "Promyczek", "Słowik", "Światło, którego nie widać", "Czereśnie zawsze muszą być dwie" oraz "Tylko nie mów mamie", "Był sobie pies".


5. Czy grubość książek ma dla ciebie znaczenie?
Nie. Chętnie sięgam po książki, które mają 200 stron, ale również po takie, które mają ich 800. Czasami akcja może zostać cudownie przedstawiona na mniejszej ilości kartek, a czasami wymaga tego, aby rozbić ją, aż na 800.

6. Wymień trzy swoje ulubione książki.
No to tutaj, można ponownie wrócić do punktu numer cztery :)

7. Czy książki mogą ci zastąpić internet, telefon i telewizję ?
Oczywiście. W tygodniu w ogóle nie oglądam telewizji. Czasami zdarza mi się w weekend. Jednak o wiele bardziej wolę poczytać, niż słuchać głupot opowiadanych w TV. To samo dotyczy internetu i telefonu. Możecie mi je zabrać :) 

8. Jaka jest najgorsza książka jaką w życiu przeczytałeś?
"Pokolenie Ikea".

9.  Książka lub książki, które czytałaś więcej niż jeden raz?
Był, jest i będzie to, niezastąpiony "Mały Książę"!


10. Czy zdarzyło Ci się nie dokończyć książki? Jeśli tak to jakiej?
Tak. Jeżeli powieść mnie bardzo męczy i nie mogę się w nią wkręcić, to odkładam. Czasami zdarza mi się do niej wrócić po jakimś czasie. Jakich książek nie przeczytałam do końca? Zlinczujecie mnie? Ale przyznam, że były to w większości lektury szkolne.

11. Dlaczego warto czytać książki?
Warto przenieść się do innego świata i zapomnieć o problemach, które nas otaczają. O tym, że książki poszerzają zakres naszego słownictwa, to chyba już każdy wie. Uważam, że warto również zastanowić się nad przesłaniem płynącym z treści danej książki. Nie zawsze jest ono podane na tacy, ale ukryte między wierszami i zawierają piękne wskazówki.



Natalia, dziękuję bardzo za zaproszenie do zabawy. Jeżeli chcecie, to z chęcią posłucham również Waszych odpowiedzi, na powyższe pytania.
Copyright © Zaczytana Ania , Blogger