"Skąd przyszedł pies?" - Dorota Sumińska

Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: 16 października 2019 roku
Liczba stron: 128

Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka, ale skąd on tak naprawdę się wziął? Dorota Sumińska postanowiła w swojej książce zobrazować podróż psa, aż do naszego domu.


Autorka w świetny sposób przedstawiła stopniowe przeobrażanie się wilka w domowego psa. Na podstawie wykreowanej historii, zabiera dziecko w podróż, przekazuje ważne informacje, ale jednocześnie uczy miłości. 

Młody czytelnik dowiaduje się jak wyglądały dawne czasy i to, że należy każdą istotę oswoić. Uzmysławia, że niestety na świecie są również źli ludzie, którzy przyczyniają się do cierpienia czworonogów. Poprzez historię kształtuje światopogląd małego człowieka i daje mu do zrozumienia, że zwierzęta również mają uczucia i należy obdarzyć je miłością. 

Bardzo ciekawym rozwiązaniem były naukowe wstawki, które stały się odpowiedzią na trudne pytania. Wiedza została przedstawiona językiem, który ma odbiór u dzieci, a nie typowo popularnonaukowymi frazesami.


Osobiście jako wielka miłośniczka merdających ogonków, jestem zachwycona tą historią. Mimo, iż książka skierowana jest do dużo młodszej grupy czytelników, skradła moje serce. 

Serdecznie polecam Wam tę pozycję, jako formę edukacji dla dziecka. Poprzez wykreowaną historię, maluch wiele nauczy się na temat przeszłości psów, a jednocześnie zostanie rozwinięta w nim strefa uczuciowa. Nie wiem jak Wy, ale ja zdecydowanie jestem za tym, aby dziecko już od pierwszych dni miało styczność z psiakiem. Dla mnie ten czworonóg jest równoprawnym członkiem rodziny. 

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Literackiemu.

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger