"Śpij dobrze" - Nick Littlehales


Wydawnictwo: Agora SA
Data premiery: 26 kwietnia 2017
Liczba stron: 200

Chyba każdy z nas chciałby rano obudzić się wypoczęty?



Postanowiłam sięgnąć po tę książkę, aby zapoznać się z radami doświadczonego trenera od snu, i poprawić jakość swojego nocnego odpoczynku.

Nick Littlehales, to światowej sławy "guru od snu". Swoich rad udzielał między innymi Cristiano Ronaldo czy Roger'owi Federer'owi. Sen jest ważną czynnością dnia, nie tylko dla sportowców, ale dla każdego z nas. Autor w swojej książce przedstawia tajniki lepszego snu oraz rady na to, aby nasz dzień był w pełni wykorzystany.

Zapewne każdy słyszał o fazie REM, podczas której odpływamy do świata marzeń i śnimy. Nasz sen podzielony jest na dziewięćdziesięciominutowe odcinki. Dużą wagę autor przywiązuje do dziewięćdziesięciu minut, ponieważ uważa również, że powinniśmy wstawać właśnie tyle minut przed rozpoczęciem pracy. Nick Littlehales radzi, aby przed nocnym wypoczynkiem nie korzystać z urządzeń elektronicznych czy ograniczyć niebieskie światło w sypialni. Swojemu czytelnikowi przekazuje również co zaleca przed nocą, a czego raczej powinniśmy unikać. 

"Telewizja i komputery, nie mówiąc już o smartfonach i tabletach,
to zaledwie niemowlaki w zestawieniu ze skalą,
jaką mierzy się długość procesów ewolucyjnych."

Osobiście w książce znalazłam wiele rad, o których już słyszałam. Ale czy z nich korzystałam? Raczej nie. Starałam się, ale nie wychodziło mi to. Po analizie tekstu stwierdziłam, że warto zacząć stosować się do wskazówek autora. Brytyjski trener od snu zawarł również informacje, o których nie wiedziałam. W sypialni z wielu rzeczy nie zdajemy sobie sprawy. Proste czynności mogą przyczynić się do tego, aby nasz sen stał się o wiele lepszy. Nie przedstawię Wam tutaj propozycji od autora, chciałabym abyście sami sięgnęli po książkę "Spij dobrze" i porównali Wasze nawyki z tekstem poradnika. 

Jeżeli macie problemy ze snem, męczy Was bezsenność, a rano budzicie się niewypoczęci, to zdecydowanie musicie sięgnąć po tę książkę. Zawiera wiele cudownych rad, które mogą przyczynić się do polepszenia Waszego życia. 

Wzięłam sobie do serca rady zawarte w poradniku i planuję wprowadzić je w moje życie. Jak to wyjdzie, czy będę równie zadowolona jak sportowcy oraz czy nie będę miała problemów ze wstawaniem (poranne wstawanie to mój odwieczny wróg) , przekonam się za jakiś czas. To właśnie wtedy, jeszcze raz będę mogła wyrazić moje zdanie na temat wskazówek brytyjskiego trenera oraz wystawić subiektywną ocenę książki. 

źródło

Za możliwość poznania tajników dotyczących snu,
dziękuję bardzo Wydawnictwu Agora.
Copyright © Zaczytana Ania , Blogger