"Zapach goździków" - Agnieszka Lis

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data wydania: 30 października 2019 roku
Liczba stron: 336


Historia opowiada losy dwóch rodzin. Jedną z nich jest Klemens i Melania, którzy prowadzą w Warszawie restaurację oraz posiadają we Francji winnicę. Mają oni również synów, którzy pewnego dnia poznają sekret ojca i zaczynają wtrącać się do życia Klemensa. Drugi wątek dotyczy Arkadiusza, który wiedzie dość specyficzne życie. Pewnego dnia niespodziewanie spotyka się po czterdziestu latach ze swoim dawnym przyjacielem i poznaje sprawę rodziny Klemensa.

"Zapach goździków" to książka w poważnym klimacie. Fakt, iż opisuje ona obyczajową historię z wątkiem świątecznym w tle, jednak rozgrywa się ona na wyższych płaszczyznach. Króluje tutaj dorobek i asortyment z najwyższej półki. Dodatkowo akcja porusza finansowe problemy, które występują w firmie bohaterów.


Podczas lektury nie czułam wszędzie panującej magii świąt. Ciężko było mi się wczuć w przedstawiony klimat. Nie oceniam historii źle, jednak nie była ona do końca w moim stylu. Momentami czułam monotonię, jednak do końca nie przekreśliłam tej powieści. 

Jeżeli nie boicie się sporych opisów odnośnie otoczenia bohaterów, to książka będzie dla Was idealna. Mnie niestety nużyła momentami przedłużająca się akcja, więc za rok raczej po nią ponownie nie sięgnę. Wiem jednak, że odnośnie "Zapachu goździków", utworzyli się fani, jak i przeciwnicy. Jestem ciekawa do której grupy Wy zaliczacie się. Dajcie znać.

Moja ocena: 6/10

Za egzemplarz dziękuję bardzo
Wydawnictwu Czwarta Strona.

Copyright © Zaczytana Ania , Blogger