Zaczytany styczeń


Pierwsze podsumowanie miesiąca w tym roku. Pierwsze podsumowanie miesiąca na tym blogu. Jesteście ciekawi co przeczytałam w styczniu? Jakie książki przypadły mi do gustu, a co niekoniecznie poleciłabym innym? Zaczynajmy!


1. "100 miejsc we Francji, które każda kobieta powinna odwiedzić" - Marcia DeSancis

źródło
"Wieża Eiffla, podobnie jak Mona Lisa, to coś więcej niż tylko oddóbka, którą się stałam coś więcej niż obrazek na koszulce czy zawieszka na bransoletce."

Książkę zaczęłam czytać po przebudzeniu pierwszego stycznia. Jako miłośniczka Francji, uznałam, że jest to egzemplarz obowiązkowy do przeczytania. Lektura idealnie sprawdzi się u osób, które interesują się tym krajem, planują podróż lub miały okazję Francję odwiedzić. Autorka poleca miejsca warte zobaczenia. O niektórych z książki nie przeczytacie w przewodniku, nie poczujecie tego zachwytu danym miejscem. Jeżeli chcecie stworzyć własny zapach perfum, bądź wybrać się rowerem do Wersalu, koniecznie sięgnijcie po tę książkę.

Moja ocena: 9/10

2. "Słowik" - Kristin Hannah

źródło
"Jeżeli moje życie mnie czegoś nauczyło, to tego, że miłość pokazuje nam, kim chcemy być, wojna zaś - kim jesteśmy."

Książkę miałam w planach już od pewnego czasu. Była ona często polecana i zachwalana przez wiele osób (między innymi przez Kingę, u której uwielbiam czytać podsumowania miesiąca). Stwierdziłam, że przeczytam i ja. Wojna, Paryż. To przemówiło do mnie w stu procentach. Moje książkowe klimaty. Jeżeli chcecie poznać historię dwóch sióstr - matki i żony oraz młodej patriotki - koniecznie sięgnijcie po tę książkę. Znajdziecie tutaj wątki o sile miłości, miłości do rodziny, ale również do swojego kraju, o chęci walki, o wierze w lepsze jutro. To książka, która uczy, wzrusza oraz zapada w pamięć.

Moja ocena: 10/10

3. "Siódmy sekret szczęścia" - Sharon Owens

źródło
"Trzeba swoje szczęście stworzyć samemu, w środku i nie pozwolić, by ktokolwiek je tknął albo odebrał."

Książka w świątecznych klimatach. Poznajemy historię kobiety, której mąż ginie w wypadku samochodowym w dzień wigilii. Młode małżeństwo planowało powiększyć swoją rodzinę. Mieli plany, marzenia. W jednej chwili świat Ruby został wywrócony do góry nogami. Młoda wdowa postanowiła pełnym sercem zaangażować się w prowadzenie butiku. Sama uszyła torebki. Z zakupem każdej torebki wiąże się inna historia, inna osoba oraz inny sekret - sekret na szczęście.

Moja ocena: 7/10



4. "Z teściową za pan wróg" - Izabela Milik

źródło


Teściowe. Ach ten nasze kochane/"kochane" Teściowe (nieprawidłowe skreślić). Książka pełna humoru, przedstawia zabawne sytuacje na tle synowa-teściowa. Jesteście ciekawi jak nasza bohaterka sprawdzi się w roli synowej? Czy jej relacje z teściową będą bardzo dobre, a może jednak nie przypadną sobie do gustu? Książka przyjemna, na długie wieczory w sam raz.

Moja ocena: 7/10





5. "Jeszcze jeden oddech" - Paul Kalanithi

źródło
"Musisz odkryć co jest dla Ciebie najważniejsze."

Cudowna książka. Poznajemy losy lekarza, który ratuje życie innym, razem z pacjentami walczy o to, aby pokonać nowotwory. Jednak pewnego dnia to On poznaje wyniki badań. Słyszy słowo "rak", które zostaje skierowane do Jego osoby. Nasz Bohater (jako bohater książkowy oraz jako Bohater w życiu) nie poddaje się, chce wygrać kolejną walkę. Najważniejszą walkę w swoim życiu. Dzięki książce możecie poznać losy osoby chorej na raka oraz jego bliskich. Lektura wzrusza oraz daje nam do myślenia o tym, że nie wiadomo kiedy nadejdzie dla nas ostatni dzień wśród bliskich.

Moje ocena: 10/10


6. "Razem będzie lepiej" - Jojo Moyes

źródło
"Bo choćby nawet cały świat rzucał w Ciebie kamieniami, to jeżeli mama stoi po Twojej stronie, nic Ci się nie stanie."

W książkach Jojo Moyes zauważyłam pewien schemat: wątek osoby pochodzącej z wyższych sfer łączy się z wątkiem osoby z niższych sfer. W książce poznajemy matkę, która samotnie wychowuje dzieci, ma psa oraz zakochuje się w swoim pracodawcy. Bohaterka postanawia spełnić marzenie córki o nowej, lepszej szkole. Jednak realizacji tego marzenia przyczyni się również jej pracodawca. Co wyniknie między tą dwójką? Czy jest możliwa miłość na linii pracownik - pracodawca? Czy bohaterom uda się spełnić marzenie młodej dziewczynki? 

Moja ocena:9/10

7. "Anioł do wynajęcia" - Magdalena Kordel

źródło
"Kiedy zaczynają się wokół Ciebie gromadzić ludzie, którym na Tobie zależy, to okazują Ci troskę. I nie zawsze musi Ci się to podobać, bo czasem może Ci się wydawać, że usiłują  włazić z butami w Twoje życie. Jednak jest to wyznacznik tego, że nie jesteś im obojętna. I tego, że nie jesteś już sama. Nie jest samotny ten, kto ma kogoś do kochania. Nie wiem kto to powiedział, ale miał rację."

Kolejna książka jeszcze w świątecznym klimacie. Poznajemy dwie główne bohaterki - Nelę, starszą, temperamentną Panią oraz Michalinę, młodą dziewczynę, skrywającą pewien sekret. Pewnego dnia ich śnieżki zostaną połączone. Czy Nela, osoba, która ceni swoją prywatność oraz ma bardzo ciężki charakter zaakceptuje dziewczynę po przejściach? Czy będzie w stanie jej pomóc? Książka o wierze w lepsze jutro, o tym, że każdy z nas ma swojego anioła. Wystarczy tylko rozejrzeć się dookoła i złapać szczęście, które czeka na nas za rogiem.

Moja ocena: 7/10

8. "Wszystkie jasne miejsca" - Jennifer Niven

źródło
"Odczuwanie przykrości to strata czasu. Trzeba tak przeżywać życie, żeby nie musieć za nie przepraszać."

Książka o problemach nastolatków. Finch i Violet ratują się wzajemnie przed popełnieniem samobójstwa. Dwoje ludzi zamkniętych w sobie postanawia nawiązać wspólna relację, która z czasem przerodzi się w miłość. Czy młodym uda się pokonać swoje słabości i już nigdy nie będą planowali odebrać sobie życia? Czy ich dusze połączą się razem i stworzą coś cudownego? Siegnijcie po tę książkę, jeżeli chcecie poznać odpowiedź na te pytania.

Moja ocena: 7/10


9. "Misja 100" - Kass Morgan

źródło
"Dobrzy ludzie mogą się mylić - odparła powoli. Spojrzała mu w oczy. -To nie znaczy, że przestaje Ci na nich zależeć."

Rzadko sięgam po książki z serii science fiction. Misja 100 to pierwsza książka z cyklu 100. Poznajemy losy młodych przestępców, którzy trafiają na Ziemię, w celu sprawdzenia czy ponowne życie jest możliwe. Bohaterowie dostają drugą szansę i powinny wykorzystać ją w odpowiedni sposób. Setka "szczęśliwców" zesłanych na Ziemię będzie walczyła o nowe życie lub o pewną śmierć. Wybór będzie należał do nich.

Moja ocena: 7/10



10. "Papierowe marzenia" - Richard Paul Evans

źródło
"W kalendarzu wszystkie dni wyglądają tak samo, ale nie są jednakowo ważne."

Czyż nie cudowne byłoby życie gdybyśmy nagle stali się bogaci i nie musieli martwić się na co wydać pieniądze? A zastanawialiście się kiedyś jakby wyglądało Wasze życie, gdybyście nagle stracili cały majątek? Czy potrafilibyście odnaleźć się w miejscu, w którym liczy się każdy grosz? Czy jako były milioner stanęlibyście na zmywaku? Nasz bohater musi właśnie poradzić sobie z taką zamianą po stracie majątku.

Moja ocena: 7/10



11. "Światło, którego nie widać" - Anthony Doerr

źródło
"Życie to tak naprawdę czysta woda niesiona w złożonych dłoniach, trzeba z całych sił je chronić. Walczyć o nie."

Okupowana Francja. Niewidoma Marie-Laure musi opuścić z ojcem Paryż i udać się do bliskich zamieszkujących w Bretanii. W swoim życiu napotyka kolejne trudności. Jej ojciec miał wrócić po kilku dniach do domu, jednak nie udało mu się dotrzymać słowa. Znalazł się w Niemczech. W książce poznajemy również drugiego głównego bohatera - Wernera. Jest to chłopiec zamieszkujący w domu dziecka wraz z siostrą. Posiada on umiejętność naprawiania radioodbiorników, co wiąże się z podziwem. Pewnego dnia zostaje zaciągnięty do nazistowskiej szkoły. Jesteście ciekawi jak potoczą się losy tej dwójki? Czy niewidoma dziewczyna poradzi sobie podczas wojny, a charakter chłopka z sierocińca ulegnie zmianie? 

Moja ocena:10/10

12. "Margo" - Tarryn Fisher

"Ludzie chcą innego życia, ale dają się wciągnąć w to samo, którym żyli ich rodzice; w to samo miasto, tę samą biedę, te same zmagania. Potem mają własne dzieci i pamiętają obietnice, jakie sobie składali: że wyniosą się stąd w cholerę. Ale nie wynoszą się, bo to nie jest takie łatwe. 

Sięgając po tę książkę, nie wiedziałam, że będę musiała zmierzyć się z chorą psychicznie osobą. Główna bohaterka postanawia wymierzać sprawiedliwość poprzez zabójstwa. Z jej rąk ginie osoba, która znęcała się nad dzieckiem, zabiła własne dziecko czy też niedoszły gwałciciel nastolatki. Uważam, że powinniśmy wymierzać sprawiedliwość, jednak nie w taki sposób. Margo wyznawała zasadę "oko za oko", jednak czy o to chodzi w życiu?

Moja ocena: 7/10

13. "Strażniczka książek" - Mechthild Glaser

źródło
"Jeśli chodzi o ciuchy to ograniczyłam się do absolutnie niezbędnego minimum, zgodnie z zasadą: lepiej o jeden sweter za mało, niż jedną ulubioną książkę mniej."

Amy ma dar, dzięki któremu może przenosić się do świata literatury. Czy czasami nie chcielibyście znaleźć się w świecie swoich książkowych bohaterów? Czy nie chcielibyście udzielić im rad, zmienić losu pewnych osób? Nasza bohaterka ma taką możliwość, tylko czy uda jej się poprawnie to wykorzystać?

Moja ocena: 7/10



14. "Mały Książę" - Antoine de Saint-Exupery
źródło

"-Na pustyni jest się trochę samotnym.
-Równie samotnym jest się wśród ludzi."

Książka wszystkim bardzo dobrze znana. Postanowiłam sięgnąć po nią kolejny raz. Książka opowiada nam o tym, że nie zawsze dostrzegamy to co już posiadamy, że w dzisiejszych czasach nie mamy chwili, aby się zatrzymać i spojrzeć na to co już osiągnęliśmy.

Moja ocena: 10/10





A jak wyglądał Wasz czytelniczy miesiąc? Czytaliście coś z moich pozycji? Jakie są Wasze opinie na temat powyższych książek?


Copyright © Zaczytana Ania , Blogger